Pertubuhan SAHABAT adalah sebuah entiti mualaf yang berdaftar dengan ROS merupakan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), tidak berasaskan keuntungan dan bergerak secara sukarela. Fungsi utama SAHABAT ialah mencari DANA untuk survival Pusat Bimbingan Teratak Fitrah, Rumah Kebajikan Likas dan menggerakkan Khidmat Sosial (amal jariah) serta memenuhi objektif penubuhan SAHABAT. Pusat ini mendapat dokongan yang padu dari JHEAINS, JAKIM, PZS (MUIS), CONCERN (Majlis Gabungan NGO Islam Sabah), NGO, pendakwah bebas dan lain-lain. SAHABAT boleh dihubungi di teratakfitrah@yahoo.com.

Thursday, October 21, 2010

Peperiksaan Kelas Muallaf - SAHABAT

Sdr. Johari Buning, Bendahari SAHABAT
sedang mengira kutipan derma kilat untuk seorang pesakit ( bayi berusia 2 bulan ) yang mempunyai masalah jantung berlubang.
Ustaz Firdaus (gambar sebelah kanan) yang sedang sibuk dengan pengurusan Program Hidayah Centre juga sempat datang melawat para pelajar yang sedang menduduki peperiksaan pada pagi itu.

Fauziah Chowa.... orang kuat kebajikan &
pengendali Unit Ibu Tunggal


Amboi, ambil kesempatan bergambar pula sahabat kita ni!
Tak khusyuk langsung.....


Beginilah adab makan yang penuh dengan sopan santun....
eh..eh... dik,sempat lagi menelaah sambil makan....??
tak sempat ulangkaji semalamkah?jaga-jaga tercekik tulang...dik...




ehwah..ehwah..senyum lebar nampak...
dapat jawabkah....?


































































praktikal solat untuk pelajar baharu


























Perhimpunan pagi yang diadakan setiap kali sebelum sesi belajar bermula.
Betapa kentalnya semangat saudara kita yang terpaksa melangkah keluar dari rumah bersama anak-anak,semata-mata ingin menuntut ilmu setiap pagi Sabtu di Teratak Fitrah.
Semoga Allah akan memberkati dan mempermudahkan urusan kalian...amin..































2 comments:

  1. SALAM UKHWAH SAHABAT. BERSAMA-SAMALAH KITA DALAM MENUNTUT ILMU AJARAN-NYA. SEMOGA KITA SEMUA SENTIASA DIBERKATI & BERADA DI BAWAH LINDUNGANNYA. SEMOGA SAHABAT KALIAN BERJAYA MENJADI MUSLIM & MUSLIMAH YG SEJATI. AMIN :)

    NUR

    ReplyDelete
  2. rindu sahabat2 semua...moga Allah melindungi kita semua...kepada pejuang2 SAHABAT, semoga Allah membalas kamu dengan kebaikkan...MUALAF CENTER, moga menjadi realiti suatu hari nanti...

    ReplyDelete

Selamat Datang